ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    אחד מהמאפיינים של עסק

    סימן מסחר מהווה אחד מהמאפיינים של עסק, חברה או ארגון והוא שייך להם על פי חוק, על אף שאינו דבר גשמי. סימן המסחר מזוהה עם העסק, והלקוחות הקבועים – כמו גם אנשים אקראיים שמזהים את הסימן מיד – מזהים אותו ויודעים באיזה עסק מדובר. ברגע שמבינים את זה קל יותר להבין את המטרה העסקית של הפרת סימן מסחר, היא ההגנה על המוניטין של העסק. שימוש לא-מורשה בסימן המסחר של עסק או אפילו אימוץ של סימן מסחר דומה לסימן של העסק המדובר עלול לגרום נזקים כלכליים לעסק והצד הנפגע רשאי לפנות לעורך דין ולהגיש תביעה בגין הפרת הסימן.

    מה המשמעות של הפרת סימן מסחר?

    סימן מסחר רשום שייך לבעליו, ולשום חברה או עסק אחרים אין רשות או זכות לעשות בהם שימוש, לרבות לא בסימנים הדומים עד כדי להטעות לסימן הרשום. הטעיה משמעותה שלקוח קיים, או לקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות, עלול להתבלבל ולפנות לעסק אחר מזה שהתכוון לפנות אליו. הנזק, עם כך, יכול להיות כפול – גם אובדן הכנסה ולקוחות לעסק המקורי וגם עוגמת נפש והטעיה של הצרכן. לא בכדי הפרת סימן מסחר היא עבירה על החוק ובמידה וחושדים שזה המקרה צריך לפנות אל עורך דין מומחה בתחום ולבחון לעומק את אפשרויות הפעולה.

    הליכים משפטיים במקרים של מחלוקות בין עסקים

    הנושא של הפרת סימן מסחר קשור לדיני מסחר, ובעלי עסקים מחויבים למערכת חוקים וכללים שהם צריכים לעמוד בה ורוצים שבעלי עסקים אחרים יעמדו בה. כך כל עסק יכול לפעול בצורה שקטה ומוסדרת ולדעת שהחוק מגן עליו במקרים כמו אלה של הפרת סימן מסחר או גניבת-עין, העלולים לגרום למפח נפש ולאובדן הכנסות. חשוב לפנות לעורך דין מומחה בתחום זה, על מנת לקבל את כל המידע הפרטני והקונקרטי.

    עו"ד ארז הרכבי מתמחה במשפט מסחרי וקניין רוחני, בעל ניסיון של מעל 28 שנים, והוא הכתובת לקבלת כל ייעוץ או בירור בנושאים אלה.

    למידע נוסף

    להכריע את הסכסוך המורכב

    אנשים שיש ביניהם קשר עסקי כלשהו ומוצאים את עצמם משני צדדים של מחלוקת או סכסוך, שהם לא מצליחים לפתור בעצמם או באמצעות מגשר, יצטרכו עזרה של בורר מקצועי בתחום בוררות עסקית, על מנת להכריע בסכסוך ביניהם. אנשים אלה יכולים להיות...
    להמשך קריאה

    עורך דין חוזים

    איך מנסחים חוזה? בין אם מדובר על חוזה שותפות, חוזה שכירות או חוזה רכש, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין חוזים בכדי לוודא שההסכם, המחייב משפטית מעצם מהותו, נכתב באופן מובן וברור, ומתייחס לכל הנקודות החשובות לכל הצדדים. אצל hlaw.co.il...
    להמשך קריאה
    חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
    פתח צ'אט
    1
    💬 שלחו ווצאפ!
    Scan the code
    שלום לכם,
    כאן עורך דין ארז הרכבי - איך אוכל לעזור?
    דילוג לתוכן