ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תחרות לא הוגנת

    הביטוי "תחרות לא הוגנת" מתייחס למגוון רחב של התנהגויות. למרבה הצער, אין הגדרה לביטוי זה בחוק ואין חוק שמרכז את כל ההתנהגויות שנכנסות לגדר הגדרה זו – אך ישנן הוראות שונות, בחוקים שונים, המתייחסות להתנהגויות שכאלה.

    למשל, גניבת עין:

    גניבת עין הינה עוולה נזיקית, אשר ניתנת לתביעה כמו עוולות נזיקיות אחרות, כגון רשלנות, גרם הפרת חוזה וכד'.

    מהות העוולה: לא יגרום עוסק לכך שנכס שהוא מוכר או שירות שהוא נותן, ייחשבו בטעות כנכס או כשירות של עוסק אחר או כנכס או כשירות שיש להם קשר לעוסק אחר.

    עוולה זו כלולה בחוק עוולות מסחריות, תשנ"ט-1999.

    דהיינו, אסור לסוחר להטעות קונה להאמין, כי סחורתו של הסוחר מקורה בסוחר אחר, קרי, לנצל את המוניטין של הסוחר האחר על-מנת למכור את סחורתו שלו.

    למשל, עשיית עושר ולא במשפט:

    מי שקיבל שלא על פי זכות שבדין נכס, שירות או טובת הנאה אחרת ("הזוכה"), שבאו לו מאדם אחר ("המזכה"), חייב להשיב למזכה את הזכיה, ואם השבה בעין בלתי אפשרית או בלתי סבירה – לשלם לו את שוויה.

    ניתן להשתמש בעילה זו, המנויה בחוק עשיית עושר ולא במשפט, תשל"ט, 1979, כאשר העילות ה"קלאסיות" מתחום הקנין הרוחני, אינן מספקות מענה ו/או תרופה למי שפגעו בזכויותיו. לפי הפסיקה המודרנית, ניתן להשתמש בעילה זו גם כאשר קיימות עילות "קלאסיות" אחרות אלה ובמקביל להן, אך עדיין יש להוכיח, כי לזוכה הייתה כוונה להתעשר באופן לא הוגן ו/או חסר תום-לב על-חשבון המזכה.

    למשל, בתחום סודות מסחריים

    גזל של סוד מסחרי הינו עוולה נזיקית ופעולה האסורה לפי חוק עוולות מסחריות, תשנ"ט, 1999. "סוד מסחרי" הינו מידע עסקי, מכל סוג, שאינו נחלת הרבים ושאינו ניתן לגילוי כדין בנקל על-ידי אחרים, אשר סודיותו מקנה לבעליו יתרון עסקי על פני מתחריו – ובלבד שבעליו נוקט אמצעים סבירים לשמור על סודיותו.

    גזל סוד מסחרי הוא אחד מאלה:

    (1) נטילת סוד מסחרי ללא הסכמת בעליו באמצעים פסולים, או שימוש בסוד על ידי הנוטל; לענין זה אין זה משנה אם הסוד ניטל מבעליו או מאדם אחר, אשר הסוד המסחרי נמצא בידיעתו;

    (2) שימוש בסוד מסחרי ללא הסכמת בעליו, כאשר השימוש הוא בניגוד לחיוב חוזי או לחובת אמון המוטלים על המשתמש כלפי בעל הסוד;

    (3) קבלת סוד מסחרי או שימוש בו ללא הסכמת בעליו, כאשר המקבל או המשתמש יודע או שהדבר גלוי על פניו, בעת הקבלה או השימוש, כי הסוד הועבר אליו באופן האסור על פי פסקאות (1) או (2), או כי הסוד הועבר אל אדם אחר כלשהו באופן אסור כאמור לפני שהגיע אליו.

    משרדנו מייצג ומייעץ ללקוחות, המעוניינים להגן על הסודות המסחריים שלהם, כנגד אלה המאיימים לגוזלם וכנגד אלה אשר כבר גזלו אותם, בין אם המדובר במתחרים עסקיים ובין אם המדובר בעובדים-לשעבר ו/או בשותפים-לשעבר ו/או בלקוחות לשעבר, אשר עזבו את הלקוח שלנו ולקחו עימם סודות מסחריים שלא כדין.

    משרדנו אף מייצג ומייעץ ללקוחות, בכל הנוגע להגבלת חופש העיסוק, הנובע מקיומם של סודות מסחריים כאמור לעיל – בין אם המדובר בלקוח, הטוען שסודות שכאלה נגזלו ממנו ובין אם המדובר בלקוח, המאשימים אותו בגזל סודות כאמור.

    למשל, התערבות לא הוגנת:

    התערבות לא הוגנת הינה עוולה נזיקית, אשר ניתנת לתביעה כמו עוולות נזיקיות אחרות, כגון רשלנות, גרם הפרת חוזה וכד'.

    מהות העוולה: לא ימנע ולא יכביד עוסק, באופן לא הוגן, על גישה של לקוחות, עובדים או סוכנים אל העסק, הנכס או השירות של עוסק אחר.

    גם עוולה זו כלולה בחוק עוולות מסחריות, תשנ"ט-1999.

    דוגמא להתנהגות שיכולה להיכנס לגדר עוולה זו: אדם שעומד בדרך של לקוחות אל עסק של מישהו אחר (פיזית או באינטרנט, למשל) – ומפנה את אותם לקוחות לעסק של עצמו, תוך שהוא מטעה את אותם לקוחות.

    משרדנו מייעץ, מייצג ומגן על לקוחות, אשר מתחריהם מתחרים בהם באופן לא הוגן ו/או גוזלים את המוניטין שלהם ו/או את שם העסק שלהם ובכלל מתנהגים כלפיהם באופן, היוצר תחושה אמיתית של חוסר-צדק וחוסר-הגינות. אנחנו כמובן מייצגים גם את מי שנטענו טענות שכאלה נגדם.

    למידע נוסף

    רישום חברה חדשה

    חלמתם על כך המון זמן, והנה זה סוף סוף קורה. החלטתם שדי לכם עם הלבטים, ושהגיע הזמן לקחת את חייכם בידיים ולהגשים את החלום להקים חברה משלכם. כעת, יתחיל תהליך בירוקרטי המחייב ליווי של עורך דין, על מנת לוודא שכל...
    להמשך קריאה

    עורך דין חוזים

    איך מנסחים חוזה? בין אם מדובר על חוזה שותפות, חוזה שכירות או חוזה רכש, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין חוזים בכדי לוודא שההסכם, המחייב משפטית מעצם מהותו, נכתב באופן מובן וברור, ומתייחס לכל הנקודות החשובות לכל הצדדים. אצל hlaw.co.il...
    להמשך קריאה
    חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
    פתח צ'אט
    1
    💬 שלחו ווצאפ!
    Scan the code
    שלום לכם,
    כאן עורך דין ארז הרכבי - איך אוכל לעזור?
    דילוג לתוכן